Sunday 15 June 2014

first climbing pants




Pan S. uwielbia się wspinać i już od dłuższego czasu błagał mnie, żebym uszyła mu spodnie wspinaczkowe. Chciałam stworzyć coś naprawdę dobrego. Ale przecież nigdy nie szyłam męskich spodni. W ogóle nigdy nie szyłam niczego dla mężczyzny! Teoretycznie powinno być łatwiej. Ale nie znacie  Pan S! Jest dość trudny, jeśli chodzi o ubrania, które ma nosić. I oczywiście ma swoje wyrobione zdanie na temat tego, jak idealne spodnie wspinaczkowe powinny wyglądać. Muszą być wygodne, dość luźne, zrobione z trwałego i oddychającego materiału. Powinny mieć zapinane na suwak kieszenie. Lepiej żeby były długie, bo skała - szczególnie granit - potrafi być bardzo szorstka i łatwo się zranić. 

Mr S. is a rock climber. He was begging me for a climbing pants for a long time. I wanted to sew something really good. But I've never sewn men's pant before. I've newer sewn anything for men! In theory it should be easier than sewing for woman. But you don't know Mr S. He is very difficult about clothes he wear. And he has his own idea about ideal climbing pants. They must be comfortable, quite loose, made of lasting and breathing fabric. They should have zipped pockets. It is better if they are long because rock (for example granite) can be very rugged and it is easy to hurt legs.




Projekt powstawał dość spontanicznie. Kilkakrotnie zmieniałam swoją koncepcję. W ofercie sklepów z tkaninami nie mogłam znaleźć niczego odpowiadającego naszym potrzebom, więc użyłam miksu bawełny i lnu, który zalegał w mojej szafie. Trochę się bałam, że ten kolor okaże się mocno niepraktyczny. Ale nie, okazuje się, że magnezja, której używamy podczas wspinaczki jest dużo mniej widoczna na jasnej tkaninie. 

Myślę, że te spodnie to pierwszy mały sukces w tworzeniu nowej garderoby dla mojego drogiego Pana S. 

It was very spontaneous project. I've changed my conception a couple of time during the process. I couldn't buy ideal fabric so I used piece of cotton-lien mix which I had in my wardrobe. I was afraid that colour is too light and impractical, it isn't. Climbers use a lot of chalk and white marks are less visible on light colours.

So I think it is first success in creating new wardrobe for my dear Mr S.









No comments:

Post a Comment