Wednesday 15 April 2015

perfect raglan t-shirts

Sto lat mnie tu nie było, ale to nie znaczy, że wcale dla mojego drogiego S. nie szyłam. Przyznaję, troszkę się zniechęciłam brakiem sukcesów w szyciu idealnych męskich spodni, a trochę byłam zajęta projektami dla siebie. Impulsem do powrotu do szycia męskiej garderoby stały się dla mnie nowe męskie wykroje na Papavero. O ile te na spodnie jakoś zupełnie nie przystają do potrzeb S, o tyle T-shirty są idealne!

Hello Everyone! After a long pause I come back with a new sewing project for my dear Mr S. Two months ago Papavero published some new sewing patterns for men including a great raglan T-shirt. It is perfect! Mr S. has now four or five similar colourful T-shirts and he really loves wearing them.


Takich kolorowych raglanowych koszulek powstało kilka. Wykrój można pobrać tu po zalogowaniu. Mimo że S. nie jest drobniaczkiem, użyłam rozmiaru XS, przy wyborze kierowałam się obwodem klatki piersiowej.  Może i stworzenie własnego szablonu na T-shirt nie jest żadną folozofią, ale co gotowy wykrój, to gotowy wykrój.

This is a printable pdf pattern. You can download it from this site for free (after log in) in seven sizes (“obwód klatki piersiowej” means "chest size"). For Mr S. (chest = 92 cm) I've chosen size XS and it is good. On picture below I am presenting techniques and tools I use to sew perfect knit clothes without overlock mashine.
 

Ponieważ nie posiadam na stanie owerloka, troszkę się musiałam nakombinować, zanim moje dzianinowe ubranka zaczęły wyglądać jak należy. Na Silverce się da, w środku wykończenie nie wygląda wzorowo, ale w praniu nic się nie siepie, w noszeniu nie uwiera.  Na powyższym obrazku zaznaczyłam ściegi elastyczne, których użyłam. Sprawdzają się świetnie. Druga kluczowa sprawa to igła z kulką. Zmiana jakościowa podczas szycia ogromna.

Jeszcze kilka zdjęć z akcji. Jak widać, uszyte w zeszły roku spodnie wspinaczkowe wciąż się dobrze sprawują, choć pierwsze cerownie na kolanie już zaliczone.

In the end some more outdoor photos. Happy sewing!






3 comments:

  1. Dzięki kochana szukałam takiego wykroju, super wyszło,pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. Nie ma za co, trzeba się dzielić tym co dobre :)

    ReplyDelete
  3. The Raglan t-Shirts is really nice, heavy fabric. The length is great, I bought this to wear with leggings and it works beautifully for that.

    ReplyDelete