Wednesday 10 September 2014

new climbing pants





Jesień już, więc Pan S. doczekał się nowych spodni wspinaczkowych. Uszyłam je z cienkiego jeansu z dodatkiem lycry. Wykrój to Men's Trousers 4/2010 #129 z Burdy. Ponieważ mój model to smukły chłopak, wybrałam najmniejszy dostępny rozmiar (nie dodawałam zapasów) i okazało się, że jest całkiem ok. Po przymiarkach troszkę zwęziłam (ok 2 cm po bokach) i wyszło zgrabnie. Zrezygnowałam z proponowanych dwóch tylnych kieszeni, na rzecz jednej, większej i praktyczniejszej z suwakiem.


There is autumn here in Poland, so I sewn new climbing pants for Mr S. Fabric, it is very nice navy jeans with spandex. This time I used Burda pattern (Men's Trousers 4/2010 #129 ). I've chosen the smallest possible size. I've changed two back pockets for one big with zip. It is very practical solution. 















1 comment:

  1. Very cool - I love the embroidery edges. I would probably have never noticed this pattern without seeing your version, but now I'm thinking of making it up. It's great to see another climber/sewist out there!

    ReplyDelete